Selamat Hari Raya Aidilfitri Mohon Maaf Zahir Batin kepada semua pengunjung blog ini...AFWAN MINKUM..

Monday, September 6, 2010

HaRi RaYa haRi MeRDekA JiWA

Selamat Hari Kemerdekaan Jiwa (Aidilfitri)...saya ucapkan kepada semua kaum muslimin dan muslimat yang meraikkan hari merdeka kabir (besar) ini dan bilkhusus kepada semua pembaca muhibbinsemua.blogspot.com.

Moga dengan hari raya kali ini...membuahkan perubahan besar (kalu kecil pon boleh) di dalam sifat, pemikiran dan amalan kita selepas hampir sebulan kita memenjarakan dan menundukkan serta melatih hawa nafsu daripada melakukan hal-hal yang dapat merusakkan diri kita sebagai sebuah wujud manusia hakiki.

Dan mudah-mudahan jangan kita berfikir bahawa bila tiba hari raya, maka waktu kebebasan pon tiba dan kita bebas dari penjara lalu kembali berprilaku seperti sebelum bulan Ramadhan tanpa sedikit perbezaan atau perubahan. Kita kembali menjadi haiwan dan melakukan hal-hal yang merosakkan potensi eksistensi manusia hakiki dalam diri kita. (wah bahasa tinggi btl...faham ke x???)

Maka sama-sama kita jadi manusia yang sentiasa menghisap (bukan hisap sedut tp tahzib) diri dan berusaha menjadi seorang muslim sejati (bukan muslim celup2)..Insyallah

MiNaL AidIL wAl faEZiN

1 comment:

blurryhaddad said...

salam..minal aidin wal faizin